CHCĘ ZACZĄĆ BIEGAĆ

Dlaczego warto zacząć biegać wiosną? – 4 istotne powody

dlaczego warto zacząć biegać wiosną

Lada dzień przyjdzie wiosna. Będzie pięknie, ciepło i słonecznie. Mnóstwo biegaczy z pewnością skorzysta z takich warunków i wyruszy na ścieżki. Mam nadzieję, że wśród nich znajdziesz się też Ty! 

W Krakowie sypnęło śniegiem, a termometr pokazuje minus pięć stopni. Ale to nie zmienia faktu, że  w środę przychodzi wiosna i nawet ten śnieg nie jest w stanie zburzyć mojego entuzjazmu. Już myślę o ciepłych wieczorach, długich spacerach, wycieczkach rowerowych, pysznych lodach na rynku, kinie pod chmurką i krokusach w Dolinie Chochołowskiej. I oczywiście o przyjemnych przebieżkach w ciepłe poranki! Powoli chowam na najniższą półkę w szafie ciepłe legginsy, bieliznę termiczną, grube rękawiczki, komin, ocieplaną czapkę i cieszę się na tę wiosnę jak nigdy! Będę wygrzewać twarz do słońca i snuć kolejne plany. Jeśli w Twoich nie znalazło się jeszcze bieganie, może pora je dopisać i zacząć biegać wiosną? 😉

Dlaczego warto zacząć biegać wiosną?

1. Nie musisz wydawać mnóstwa pieniędzy na ubrania i sprzęt

Wystarczą buty, skarpetki, które nie będą zjeżdżały Ci z pięt, legginsy, odpowiednio dobrany stanik i koszulka. Gdy zrobi się przyjemnie ciepło więcej rzeczy nie będzie Ci potrzebnych. A to oznacza, że wcale nie musisz wydać duży kasy by móc biegać. A pozostałą gotówkę możesz przeznaczyć np. na wycieczkę, fajny ciuch lub wrzucić na konto oszczędnościowe – niech czekają aż rozpoczniesz wyprawy do innych miast na półmaratony i maratony.

2. Spokojnie przygotujesz się do jesiennego półmaratonu

Gdy po kilku przebieżkach nie będziesz już sobie wyobrażać życia bez biegania z pewnością prędzej czy później pomyślisz o zorganizowanym biegu. Najpierw pięć kilometrów, pierwszy medal, potem może dziesiątka, bo trzeba iść do przodu. A później? Półmaraton! Na szczęście od kwietnia do października jest sporo czasu, więc, gdy tylko zechcesz zdążysz przygotować się do niego z głową. A to bardzo ważne, bo równie łatwo można się zniechęcić albo nabawić kontuzji.

3. Wiosną o wiele łatwiej utrzymać motywację

Gdy leje, wieje, jest minus dziesięć, powietrze okrutnie śmierdzi, a o godzinie szesnastej robi się ciemno wyjście na trening nieraz wydaje się po prostu niemożliwe. Nic tylko zakopać się pod ciepłą kołdrą z książką. Całe szczęście po okrutnej zimie przychodzi wiosna i od razu zaczyna się chcieć! Dni są dłuższe i o wiele bardziej słoneczne, wieje ciepły wiatr, a o osiemnastej nadal widać świat. Przy tak sprzyjających warunkach o wiele łatwiej zacząć biegać i to bieganie kontynuować aż do lata i przez lata 😉

4. Jeśli twoim celem jest smukłe ciało w bikini, zdążysz do lata

Nie da się ukryć, że bieganie jest często traktowane jako pomoc w odchudzaniu. Świetnie spala kalorie i modeluje sylwetkę, więc przy zachowaniu odpowiedniej diety (chyba trzeba też porzucić ciastki) można spodziewać się naprawdę dobrych rezultatów. Gdy zaczniesz w marcu lub w kwietniu możesz liczyć, że w sierpniu plażowicze ujrzą silną, smukłą, uśmiechniętą babkę lub faceta z podkreślonymi mięśniami.

Przyznaj, że właśnie teraz jest właściwy moment, aby zacząć!

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn

Może Ci się również spodobać