PRZYGOTOWUJĘ SIĘ DO ZAWODÓW

Roller – jak wybrać ten właściwy i zacząć się odpowiednio rolować?

roller jak wybrać

Dla jednych jest najlepszym przyjacielem, dla drugich okrutnym narzędziem. Roller, bo o nim mowa, budzi skrajne emocje, ale biegacze zaczęli rolować się na potęgę. Jak wobec tego wybrać ten właściwy roller i zacząć z nim współpracować? 

Pomijając kontuzję stopy, czasem po bieganiu bolały mnie plecy oraz boczne mięśnie ud. Stwierdziłam, że najwyższa pora coś z tym zrobić, bo nie jest to ani przyjemne ani zdrowe, ani też nie pomaga w bieganiu. O rolkach od Blackroll czytałam kilkukrotnie, ale zależało mi na tym, aby ktoś profesjonalnie doradził mi dobór jednej z nich. I pewnie gdybym była bardziej wytrwała tak właśnie by się stało. Ale na targach Expo przed zawodami przy stoisku Blackroll zawsze pojawiały się tłumy. Ktoś się rollował, ktoś coś opowiadał, ludzie oglądali najróżniejsze produkty. Po pakiety zawsze wpadaliśmy jak po ogień, więc najzwyczajniej w świecie nie było czasu, by czekać na swój moment. Jednak strona internetowa z krótkim testem okazała się równie przydatna. I tym sposobem dokonałam wyboru, ale o tym nieco niżej.

Roller, czyli co?

Piankowa rolka, którą można stosować zarówno przed treningiem – w celu rozgrzania mięśni lub po nim, by je rozluźnić. Produkt przede wszystkim wspomaga regenerację mięśni i pomaga uniknąć kontuzji, które mogłyby być spowodowane przetrenowaniem. Pozytywnie wpływa na krążenie krwi (podobno jest w stanie także zmniejszyć cellulit) oraz postawę naszego ciała. Wzmacnia core, zwiększa elastyczność oraz mobilność. Roller może używać niemalże każdy niezależnie od wieku, uprawianego sportu czy stopnia swojego zaawansowania. Po wykonaniu krótkiego testu na stronie w łatwy sposób można dobrać roller, który będzie spełniał nasze potrzeby.

Jak znaleźć ten właściwy?

Na stronie www.blackroll.com.pl wystarczy odpowiedzieć na trzy pytania żeby dobrano nam odpowiednią rolkę.

1. Czy potrzebujesz rolki do rollowania po treningu czy przed?

2. Czy rolowałeś się już wcześniej?

3. Czy odczuwasz dużą bolesność lub sztywność mięśni?

Gdy ja odpowiadałam na powyższe pytania (jakiś czas temu) trzecie dotyczyło zmagania się z kontuzją. Zaznaczyłam odpowiedź twierdzącą, z nadzieją, ze rolka pomoże mi z bólem pleców i stopy. Wybrano dla mnie model Blackroll MED, czyli najbardziej miękki wariant. Występuje on kolorze miętowym oraz różowym. Mój roller był prezentem, ale chyba mogę zdradzić, że cena z przesyłką to ok. 150 złotych 😉

Jak zacząć się rollować?

Przede wszystkim trzeba przeczytać jak to odpowiednio robić. Pomocny będzie blog na stronie Blackroll, instrukcja na opakowaniu rolki oraz kanał na You Tube. Ja oczywiście na samym początku spojrzałam tylko na obrazki i rolowałam dwie łydki jednocześnie. Dopiero po odpaleniu filmiku ukazało się, że można to zrobić w zupełnie inny sposób i oczywiście o wiele prostszy 😉 Rolować możemy mięśnie łydek, ud (zarówno z przodu, z tyłu, jak i z boku), pośladków czy pleców. Wystarczy podłożyć rolkę pod dany mięsień i przesuwać się na rękach w przód i tył. Jedna noga może znajdować się na rolce, a druga na podłożu by łatwiej było się nam „odbijać”. Jeśli czujemy, że nacisk na rolkę nie jest wystarczający należy na rolowanej nodze położyć drugą i kontynuować. Rolowanie ma pomóc, ale może również zaszkodzić jeśli będziemy robić to w nieprzemyślany i niewłaściwy sposób, dlatego lepiej obejrzeć filmiki instruktażowe i przeczytać kilka artykułów, by nie zrobić sobie krzywdy.

To tyle jeśli chodzi o teorię. A praktyka? O niej już niebawem, gdy będę mogła coś więcej powiedzieć na temat używania rollera po bieganiu. Na ten moment zastosowałam go jedynie dwa razy, a to za mało by móc zaprezentować Ci jakąkolwiek opinię na jego temat. Jutro wybieram się pobiegać, a potem znów spróbuje skorzystać z rollera. Zobaczymy czy uda nam się zaprzyjaźnić 🙂

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn

Może Ci się również spodobać