ODŻYWIANIE

Małe nawyki, które mają duże znaczenie #1 napoje

Przygotowałam dla Was krótką listę zdrowych nawyków, dotyczących picia napojów. Jedne możecie uznać za przydatne, inne za zupełnie pozbawione sensu. Mimo wszystko zawsze warto spróbować 🙂 Wykształcenie nowego nawyku zajmuje mniej niż miesiąc, więc wcale nie tak długo!

1. Rano pij wodę z cytryną
Oczyszcza organizm z toksyn, świetnie nawadnia, wzmacnia, przyśpiesza metabolizm i uodparnia na choroby. Do tego dobrze działa na cerę. Niby nic, a jednak!


2. Zwracaj uwagę na ilość minerałów w wodzie
Mamy wodę niskozmineralizowaną (0-500 mg/l), średniozmineralizowaną (500-1500 mg/l) oraz wysokozmineralizowaną (więcej niż 1500 mg/l). Wody powinniśmy dobierać według własnego zapotrzebowania na określone minerały i prowadzonego trybu życia. Niskozmineralizowane są dobre dla dzieci, średniozmineralizowane do codziennego picia, a te wysokozmineralizowane dla sportowców i do konsumpcji w upalne dni, kiedy tracimy wiele minerałów. Pierwsza grupa to Kropla Beskidu i Żywiec Zdrój, druga – Nałęczowianka, trzecia to natomiast Cisowianka lub Muszynianka.


3. Nie pij wody prosto z plastikowej butelki
Według badań, zawarty w butelkach Bisfenol A (BPA) może powodować bezpłodność. By zadbać o równowagę hormonalną warto korzystać z wody w szklanych butelkach lub przelewać ją do szklanki.


4. Nie pij w trakcie jedzenia
Rozrzedzasz wówczas soki trawienne, które nie mogą pełnić swojej roli. Podobnie dzieje się w przypadku picia po posiłku. Najlepiej sięgnąć po szklankę wody 30 minut przed śniadaniem, obiadem czy deserem.

5. Na herbatę jest czas 30 min po posiłku 
Teina zawarta w herbacie utrudnia wchłanianie substancji odżywczych z jedzenia. A przecież nie o to nam chodzi!


6. Zielonej herbaty nie zalewaj wrzątkiem
Inaczej będzie miała cierpki i gorzki smak, a taka wcale nie smakuje dobrze. Jeśli chcemy by nas pobudziła wczesnym rankiem wystarczy ją parzyć około 2 minuty. Efekt odprężający i relaksujący uzyskamy po ponad 3 minutach.


7. Nie dodawaj miodu do gorącej herbaty
Powyżej 60 stopni miód traci swoje właściwości i pełni jedynie rolę słodzika. Podobnie jest z dodawaniem miodu do wypieków. Ciepło piekarnika niszczy wszystkie zdrowe, potrzebne substancje.


8. Nie pij herbaty z cytryną
Przeczytałam kiedyś, że po wrzuceniu cytryny do herbaty zachodzą niebezpieczne reakcje. Glin zamienia się wówczas w cytrynian glinu, a związek ten odpowiedzialny jest za demencje i chorobę Alzheimera. Może to prawda, może nie, ale od tego czasu nie pije herbaty z cytryną.


9. Wyciskane soki wypijaj od razu
Sok od razu po wyciśnięciu ma najwięcej właściwości. Z czasem je traci!


10. Nie popijaj leków sokiem grejpfrutowym
Sok może za bardzo wzmocnić działanie leku, a to może być niebezpieczne.

 

W kolejnym miesiącu pojawią się „małe nawyki, które mają duże znaczenie #2”. Jeśli jest coś, o czym chcielibyście przeczytać, dajcie znać! 🙂

Share on FacebookTweet about this on TwitterPin on PinterestShare on Google+Share on LinkedIn

Może Ci się również spodobać

  • Karina

    Hej! Jeśli chodzi o herbatę z cytryną, też gdzieś o tym czytałam , ale było dopisane, że te reakcje zachodzą jeśli dodamy cytrynę do herbaty z fusami. Jednak jeśli najpierw pozbędziemy się liści lub torebki, to cytrynę można dodawać. Niestety nie mam pojęcia gdzie znalazłam taki artykuł, ale wydawał się wiarygodny 😉

    • Weronika

      O to w takim razie muszę poszukać takich informacji! 🙂

  • Pingback: Co pić przed, w trakcie i po bieganiu? | Wybiegana.pl()